dinsdag 12 oktober 2010

Ik heb het licht aan het einde van de tunnel gezien!

Vandaag ben ik met de bus naar Jiri getrokken. Een rit die normal gezien 12 u duurt, nam nu slechts 9u in beslag. Goed nieuws? Euh ja… Behalve dan dat die 3u verschil waarschijnlijk werden gemaakt door het onwaarschijnlijk gevaarlijke rijgedrag van de chauffeur. Laat me in een vliegtuig zitten waar alle motoren van stil vallen en ik heb minder schrik. De chauffeur reed de rit zonder ook maar een pauze te nemen, haalde in bochten meerdere bussen tegelijk in en reed ‘volle gaas’ over wegen waar je enkel stapvoets zou mogen rijden. Ik kan je vertellen, zo vliegt de tijd vooruit! Ook mijn omgeving was ontzettend annimerend. Rechts zag ik de bus rakelings langs langs ravijnen passeren, links klommen mensen van het dak de bus in (terwijl hij reed!), achter me werd een geit op het dak ’getrokken’ en voor me vlogen de passagiers in het rond bij elke bobbel  waar de chauffeur over vloog…
Neem daarbij nog het prachtige uitzicht en het is op z’n minst een stevige start van mijn trekking te noemen!
Everest, here I come!

5 opmerkingen:

  1. cross my fingers.. hope to hear you soon xxxxevexxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel herkenbaar!
    onze terugvlucht naar Nederland was (helaas) minder spectaculair....
    goede reis, Minke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al bijna 2 weken voorbij en we het hangt al sterk in de lucht..de jonatan-loze pintjes, de meisjes weekends, .. binnenkort cupcakes en toertjes.
    Zondag beginnen we met het fliereflo-pimpen en in 'n kleine 8 maand is ie
    af en doen we 'n proefritje naar zaventem met ons nieuwe pronkstuk.
    (we houden wat testosteron in ons achterhoofd achter 't stikmachine da ge niet té zeeziek wordt vd bloemenmotiefjes en vichy'kes..)
    Je foto's zijn magnifiek (uiteraard) maar da's hier al meer gepost.
    De blog is verslavend ! laat ons écht écht zo veel als je kan meezwijmeren !
    tot 'snel' ! X Alexander the goat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja jonatan ziet er allemaal heel prachtig uit.
    ge hebt die kinderen daar hopelijk is geleerd wat echt vliegeren juist is ;-)

    de kinderen op school zijn je ook nog steeds niet vergeten, zo werd ik laatst nog meester Jonatan genoemd, leuk :-s

    het ga je goed en wees toch maar wa voorzichtig ook hé...

    grtz meester Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HEEY
    Meneer Verhelst, hopelyk is het daar wa tof !!!
    Ik mis je al, en zeker als we over u bezig zyn !!!
    Hopelyk kom je zo snel mogenlyk terug !!!
    Is da daar erg dat zal wel zeker !!!
    Meester Bert mist je ook al, hy heeft al geweent (hihi) !!!
    We missen je !!!
    groetjes Judith van L6 xxx

    BeantwoordenVerwijderen