zaterdag 6 november 2010

How did you call me?!

Het doet wat met een mens… Nederig gepakt en gezakt tussen witte reuzen van meer dan 8000m. Je zou bijna gaan fluisteren in hun bijzijn (en misschien had ik dat ook beter gedaan). Ik begrijp de onvoorwaardelijke fascinatie van de mensen voor de mount Everest niet zo goed. Ok, het is de grootste, but so what? Een grote meerderheid van de mensen sprint naar boven, neemt een foto van de mount Everest en sprint terug naar beneden. Op een zekere moment kon ik me niet inhouden en noemde Everest “a bald fat man in a room full of beautiful lady’s”. A big, big mistake… Nog geen 24u later lag ik met koorts in bed te overdenken hoe ik het nu terug goed kon maken met “de moeder der bergen”. 5 dagen lang zou uiteindelijk de griep mijn plannen blijven dwarsbomen...
Na 24 dagen trekken in „the Khumbu region“ ben ik nu terug in Kathmandu, the city of little pleasures (een fris pintje, vers fruit, verse koffie,…). Het leek zowaar of ze waren hier aan het wachten op mijn terugkomst. De hele stad hangt vol met kleurrijke vlagjes, slingers van verse bloemen, duizenden lichtjes en kaarsjes (gelukkig GEEN kerstmannen(!)),... ter ere van het feest van het licht: Divali. Sfeer verzekerd!
























Verse frietjes, klaar gemaakt op een houtvuur! Pure luxe!






Lokale wijn, schol!














In Khumjung, in het klooster ligt de schedel van een Yeti (of is het een kokosnoot?)
Koeien****, tegen de muur geplakt om te drogen en dan te gebruiken als brandstof...




Heerlijke applepie...



A fat bald man...




"Veel drinken is belangrijk!" Euh ja, maar wat als je water bevriest?


Het oversteken van de gletcher.





Mentos met "Elias"-smaak..





Vleesvervoer...

Landen in Lukla is als met je Hummer in volle vaart parkeren in een ondergrondse parkeergarage.
De slaapzaal, gezellig bij elkaar...

8 opmerkingen:

  1. Meester Jonatan,

    Spijtig dat het skype-moment met de zesde klas niet kan doorgaan. We vinden wel een ander moment... Ik heb de kinderen dan maar een andere ict-opdracht gegeven... Je zal het wel merken aan de reacties. Hopelijk alles in orde?!? Het beste en tot binnenkort!

    meester Bert ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Demi,Helena,Laura B.9 november 2010 om 06:06

    Heeeeyy meester Jonathan!
    Leuke foto's !
    Is het daar leuk?
    Heb je daar een mooi hotel?
    Zie je daar veel arme mensen waar je bent?
    Hoe kwam het dat jij griep hebt/had?
    Mis je ons niet te veel?
    groetjes Laura B,Demi,Helena
    Uit de Zonnepit, 6deklassers te Vrasene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Halloooooooooooo!!!!

    Hoe is het daar?
    En ng niet verveeld daar en al veel mensen ontmoet. Ik hoop dat je je er amuseert:-)
    Spijtig gaat het skypen niet door.
    En lekker kunnen slapen de voorbije dagen? En niet te koud gehad? Het ziet er heel gezellig uit in de open natuur.
    Het Divali feest klinkt heel leuk.
    We missen je en hopen je snel weer te zien of te skypen : mis jij ons niet te veel ?
    grtjs . Shirley,Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jordi, Margot en Elke9 november 2010 om 06:14

    Beste meester Jonatan,

    Hoe ist daar? Hoe koud was't op de Mount Everest?
    Is't lekker eten? En al veel conditie bij gekregen? Niet te lui?
    Jordi

    Hoe hebt de u water ontdooid ? Sliep je met andere mensen in die slaapzaal ? Was dat het lichtfeest van Dasin op de foto's? Op de foto's zag het er al tof en leuk uit. En was er nog iets anders dan vuurwerk. En wat komt er de volgende dagen? En at je in de bergen alleen maar boterhammen en koud eten of wat ??
    Margot

    Het is hier heel leuk maar Jordi mist je zo hard en kan niet slapen elke nacht. De rapporten waren zeer goed. van ons tenminste toch. En liggen de bedden goed of niet goed.
    Elke

    Van het zesde uit de Zonnepit : Jordi Elias, Margot van der Steeg, Elke Van Mieghem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's. Dat wil ik ook wel eens in het echt zien. Dylan
    Ik vind het spijtig dat je weg bent maar toch veel plezier. Roselien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeuy meester Jonatan
    Hoe is het daar in katmandu ?
    Met ons alles in orde hoor.
    Mist gij ons nog niet teveel? Wij u wel hoor .
    Heb je nog niet te veel gestapt.
    Het wordt wel hoog tijd da ge uw baardje eens gaat scheren.
    We zullen blij zijn als je terug bent maar dat zal nog even duren.
    En al veel knappe grietjes tegen gekomen?
    vele kusjes van Laura V.B.en Gitte van de Zonnepit uit het zesde . xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Justine en Amber9 november 2010 om 06:23

    Hey meester Jonatan

    Alles kits achter de rits?
    En hoe is't daar ?
    Hopelijk kunnen we nog veel en lang skypen.
    En hoe lang is u sikske al? Een cm of 10?
    Je trekt mooie foto ' s !!!
    Hebt je al ne souvenir voor ons (grapje)

    Justine en Amber xxx :) :) :)
    (de Zonnepit l6)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Meester Jonatan

    wat een prachtverhalen! Hier word je rijk van!
    Ik ben blij dat we kunnen en mogen meegenieten van jouw verhaal en die knappe foto's: het toont allicht maar een deeltje van wat jij beleeft...

    Ik wil je nog even reminden aan de Z-info: heb je tijd om iets te schrijven? Dat zou fijn zijn! Alvast bedankt!

    De Zonnepit mist meester Jonatan wel, hoor: je technisch inzicht als de stereoinstallatie het laat afweten ;), het olijke duo uit de muppetshow zit ook voor een aantal maanden de kast in:), ...

    Rest me enkel nog te zeggen dat je dit door en door moet beleven en ervan genieten!
    ik kijk uit naar het vervolg van je verhaal én de foto's!
    Groeten,

    Ann

    BeantwoordenVerwijderen